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株式会社Jizai

Jizai、課題解決型コミュニケーションAIのテーラードプロダクト「Jizai CommuAI(コミュAI)」を発表

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(English follows)
株式会社Jizai(本社:東京都文京区、代表取締役CEO 石川佑樹、以下「Jizai」)は、人手不足やコミュニケーション負荷の高まりといった企業の現場課題に対して、「聞き出す・伝える」業務をAIで支援する課題解決型コミュニケーションAIのテーラードプロダクト「Jizai CommuAI(コミュAI)」を発表したことをお知らせいたします。

「Jizai CommuAI(コミュAI)」の概要

「Jizai CommuAI(コミュAI)」は、“音声”と”対話対象”を中心に、企業ごとの目的(採用、社内ヒアリング、電話受付、トレーニング、接客案内 等)に合わせてAIエージェントを構築できるテーラードプロダクト(企業ごとに作り込みが可能なプロダクト)です。各企業のカルチャーや業務フロー、対象となるユーザーに合わせてAIエージェントを設計・学習でき、「聞き出す」「伝える」といったコミュニケーションプロセスに特化して現場の課題解決を支援します。

「Jizai CommuAI(コミュAI)」の特徴

■ 話しやすい・聞きやすいAI UX
聞き上手・話し上手な方のエッセンスを詰め込み、AIだからこそ実現できる「話しやすい・聞きやすいAI UX」を実現します。

■ 企業ごとに合わせた作り込みが可能
企業ごとのカルチャーや業務フロー、利用シーンに合わせて、各企業が実現したい体験にカスタマイズすることが可能です。さらに、社内向けの活用だけでなく、貴社のプロダクト/サービスに組み込み、顧客向けの提供・販売にご活用いただくことも可能です。

■ AIによる分析とアクション提案までサポート
対話の内容を踏まえたAIによる分析や、次に取るべきアクションまで提案します。

■ データの学習とセキュリティ
企業ごとに分けて対話ログや音声データを蓄積し、継続的にAIエージェントを学習させます。セキュリティとプライバシーに配慮した設計で安心してご利用いただけます。

「Jizai CommuAI(コミュAI)」の主な活用シーン

社内ヒアリング・社外リサーチ・社員のコンディションチェックや週報などの業務報告
・ユーザーリサーチや顧客インタビュー

採用・面接・従来は書類選考で不採用としていた候補者のプレ面接
・採用の一次スクリーニング

電話受付・架電・問い合わせや予約電話の受付対応
・顧客へのフォロー/営業架電

ロープレ・トレーニング・営業ロープレの実施やプレゼンへの改善フィードバック
・コールセンター業務の研修

プレゼンテーション・接客/案内・展示会での製品/サービスの案内・説明
・店舗での接客や役所での案内

ロボット・ハードウェアとの連携・汎用AIロボット「Mi-Mo」との連携

本日より、「Jizai CommuAI(コミュAI)」の先行利用パートナー企業を15社募集を開始します。
ご関心のある企業様は、こちらのサービスサイトからお問い合わせください。

また、「Jizai CommuAI」をはじめとするAIテーラードプロダクトの活用に関する、事業連携・共同開発のご相談も受け付けております。アライアンスをご検討の企業様は、同サイトよりお問い合わせください。

株式会社Jizai概要
Jizaiは、AI・ロボット等の”先端技術”の”社会実装”を劇的に進めることで社会に価値を創造する会社として設立されました。AI DX/AI SaaS事業、AIロボット事業などAIソフトウェア・AIハードウェア両面での社会実装を行う会社です。
法人名:株式会社Jizai
代表者:代表取締役CEO 石川 佑樹
所在地:東京都文京区向丘2-3-10 東大前HiRAKU GATE
設立:2024年6月
事業内容:生成AI・ロボット等の先端技術サービスの企画・開発・提供など
コーポレートサイト:http://jizai.ai/

<本件に関するお問い合わせ>
会社名:株式会社Jizai
担当者:PR担当
E-Mail:info@jizai.ai

Jizai Announces "Jizai CommuAI," a Tailored Problem-Solving Communication AI Product
Jizai Inc. (Headquarters: Bunkyo-ku, Tokyo; CEO: Yuki Ishikawa; hereinafter "Jizai") announces the launch of "Jizai CommuAI," a tailored problem-solving communication AI product designed to support businesses facing workforce shortages and increasing communication demands by automating "information gathering and delivery" tasks through AI.

Overview of "Jizai CommuAI"

"Jizai CommuAI" is a tailored product (a customizable solution for each company) that enables businesses to build AI agents centered on "voice" and "dialogue targets," adapted to their specific objectives-such as recruiting, internal hearings, phone reception, training, and customer service. AI agents can be designed and trained to align with each company's culture, workflows, and target users, providing specialized support for communication processes like "gathering information" and "delivering messages" to solve real-world operational challenges.

Key Features of "Jizai CommuAI"

■ Easy-to-Talk-To, Easy-to-Listen-To AI UX We've incorporated the essence of skilled communicators-both great listeners and great speakers-to deliver an "easy-to-talk-to, easy-to-listen-to AI UX" that only AI can achieve.

■ Customizable for Each Company The solution can be tailored to match each company's culture, workflows, and use cases, enabling the exact experience you want to create. Beyond internal use, it can also be integrated into your own products and services for customer-facing applications and sales.

■ AI-Powered Analysis and Action Recommendations Based on dialogue content, AI provides analysis and recommends the next steps to take.

■ Data Learning and Security Dialogue logs and voice data are stored separately for each company, enabling continuous AI agent learning. The system is designed with security and privacy in mind, so you can use it with confidence.

Primary Use Cases for "Jizai CommuAI"

Internal Hearings & External Research・Employee wellness checks and weekly business reports
・User research and customer interviews

Recruiting & Interviews・Pre-interviews for candidates previously rejected at the document screening stage
・Initial screening for recruitment

Phone Reception & Outbound Calls・Handling inquiry and reservation calls
・Customer follow-up and sales calls

Role-Playing & Training・Conducting sales role-plays and providing presentation feedback
・Call center staff training

Presentations & Customer Service/Guidance・Product and service explanations at trade shows
・In-store customer service and public office guidance

Integration with Robots & Hardware・Integration with the general-purpose AI robot "Mi-Mo"

Starting today, we are opening applications for 15 early-access partner companies for "Jizai CommuAI." Interested companies are invited to contact us through our service website.

We also welcome inquiries regarding business partnerships and joint development for AI tailored products, including "Jizai CommuAI." Companies considering alliance opportunities, please contact us through the same website.

About Jizai Inc.
Jizai was founded to create social value by dramatically advancing the real-world adoption of cutting-edge technologies such as AI and robotics. The company operates across both AI software and hardware, including AI DX/AI SaaS and AI robotics businesses.

Company Name: Jizai Inc.
Representative: Yuki Ishikawa, CEO
Headquarters: HiRAKU GATE, 2-3-10 Mukogaoka, Bunkyo-ku, Tokyo
Established: June 2024
Business Areas: Planning, development, and provision of advanced technology services such as generative AI and robotics
Website:http://jizai.ai
<Media Contact>
Jizai Inc. - PR Team
E-mail: info@jizai.ai

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